Vardag

 
På nåt jädra vänster tror jag att vi lyckats hitta någon slags rutin den här veckan. Ändrar sig väl imorgon bara för det, men ändå! Jag o Alva vaknar runt 6-7, ammar, byter blöja, tvättar Alva, går ut i köket och ligger på filt på golvet och tränar nacke, sjunger, pratar och har allmänt trevligt. När Alva börjar bli trött (efter ca 30 min) går vi till sovrummet igen och ammar, hon somnar och jag somnar :) vid 9-10 vaknar vi igen, ammar och så somnar Alva och jag äter frukost, tar ut hunden, diskar, tvättar eller vad som nu behövs. Efter lunch tar vi en promenad om vädret är behagligt. Ziva är rätt bra på att gå bredvid vagnen, blir bättre och bättre.
 
Nu vaknade Alva, over and out
 
I'm back! Sen efter middag har hon en längre vakenperiod igen då vi är uppe i TVrummet på ett täcke och övar nacke, sjunger och leker. Då är hon vaken 2-3 timmar i sträck. Sen går vi och kägger oss, 21 när Peter jobbar dag, 24:00 när han jobbar kväll. 
 
I natt sov hon hela natten (förutom amningen då), låt oss hoppas på en sådan natt till!

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Låter som en bra dag. Det kommer bli lättare och lättare att få till en bra vardag. Härligt att Ziva lärt sig gå brevid vagnen, hon kanske börja bli stolt och beskyddande :)
Kram

Svar: Stolt o stolt, Ziva verkar mer ge upp bli deprimerad, så vi försöker involvera henne så mycket som möjligt!
Jessica Haraldsson

Kommentera här: