sommarlängtan

Jag tror att jag aldrig längtat såhär mycket till vår o sommar! Inte så mycket för ljuset eller värmen, utan för att Alva förhoppningsvis kommer bli mer kontaktbar o regelbunden. Nu hänger liksom amningen ständigt som ett hot i luften: plötsligt kommer hon vara hungrig o behöva ammas igen. Kommer vi hinna med vad vi planerade? Kommer vi hinna fram/hem osv. Framförallt vill jag att hon blir 6månader och vi kan leva lite mer "normalt" dvs att jag själv kan ta med Alva till Växjö och hänga där några timmar, utan att Peter måste vara med och sitta i bilen med henne och jag stressar igenom affärer för att hinna med allt innan nästa matning. 
 
Så längtar jag såklart tills vi kan träffa vännerna H och G och deras döttrar (2mån äldre resp 2 veckor yngre än Alva) och tills Alvas två kusiner föds i maj resp juni...eller var det juli? Och Alvas båda kusinbarn (varav en är född)
 
Blir kanske roligare för vår hund med vår också. Peter kan cykla med henne och vi kanske kan ta längre o längre promenader. Just nu är Ziva något låg. Hon är inte lika matglad (igår spred hon ut frukosten över huset istället för att äta den) och allmänt stilla. Hade hon inte busat till ibland hade jag misstänkt sjukdom, men är väl de ändrade rutinerna och det faktum att vi ägnar mycket uppmärksamhet till den nya individen i flocken och inte henne på samma sätt. Kanske saknar hon katten? 

Kommentarer:

1 Lina, Alle:

skriven

Man kan leva ett väldigt normalt liv trots att barnet är under 6 månader. Man ska inte isolera sig eller låsa in sig. Dock kan man undvika stora folksamlingar inomhus i influensa-tider, men i övrigt måste man kunna leva och röra sig bland folk.

Om inte annat får vi försöka ses i slutet av sommaren, mitten av augusti mao.

Kramar från Lina, Alexander

Ps. Imorgon ska vi på Hus/Villa-mässan i Malmö med lilla Vera.

Svar: Självklart ska man inte isolera sig, men vi tänker inte heller ta "onödiga" risker såhär första tre månaderna. Vi har träffat kanske 8 släktingar och hon är redan förkyld... Vi kommer nog kunna ses innan augusti om ni vill det, däremot är vi lite försiktiga inför helgens kalas, då Clara precis varit sjuk. Kram
Jessica Haraldsson

Kommentera här: