1 månad

Tänk att det redan gått en månad! Eller äntligen kanske jag ska erkänna... Hade det inte varit för Alvas eländiga nästäppa hade jag kanske sagt redan, i går kväll var värsta hittills. Såfort jag lutade henne bakåt eller la henne ner vaknade hon av att näsan täppte igen. Med hjälp av bröstmjölk i näsan och en del sugande från mitt håll så löste det tillsist upp sig och vi båda sov gott när Peter kom hem från jobbet. 
 
En vän till min syster har sagt att: "Att bli förälder är att ompröva sina principer " Så jäkla sant! Vi skulle inte ha napp, hon skulle sova i sin säng... Nu har hon sovit två nätter mellan oss med napp i mun ;) nappen verkar göra så hon både andas bättre (färre andningsuppehåll) och sover bättre! Sover hon mellan oss är vi mindre oroliga när det pendlar mellan täppa och inte täppa. Hon sover lika gott vart hon sover :) så utgångspunkt är hennes säng, men sålänge näsan hennes dummar sig så mår vi bättre psykiskt om hon är nära oss. 
 
I helgen var vi på kalas, första som Alva varit på! Hon sov nästan hela tiden, och som vi trodde var det hård konkurrens om att hålla henne. Hon fick så himla fina presenter!  Får ta och lägga upp bilder på dem, kanske ikväll om hon är lugn då.
Efter kalaset kom Håkan på besök, och Alva fick en jättefin body med AC /DC tryck. Han försöker uppenbarligen sätta sin prägel på henne ;) Nog för att jag är synthare och kanske borde protestera :p men vi vet ju inte vad hon kommer uppskatta för musik :)
 
På söndagen kom min mamma med man. De hade med sig smörgåstårta, mums!! De hade också med vår katt hem. Efter att ha varit ute o säkrat reviret i ett dygn kom han tillsist in,men har hittills tillsynes inte reagerat på Alva. 
 
 
 
 

Kommentera här: