Blödning + uppdatering

I helgen var det skördefest och jag hade längtat så till att åka till Öland igen! Dock vaknade jag på morgonen med en rosa flytning som senare blev blod och sammandragningar och förtog all glädje över att vara på Öland. Ringde vårdguiden som gab mig ett direktnummer in på Kalmar sjukhus. Väl där sa de att jag skulle höra av mig om det blödde mer, för lite blod var inte farligt. På kvällen blödde jag igen, men valde att inte ringa igen. Idag har jag haft sammandragningar och det har kommit ut gammalt blod, så antar att det var från gårdagen. Under dagen har sammandragningarna lugnat sig och vi beslöt att jag väntar tills imorgon och hör av mig till min barnmorska då. Tänker inte jobba imorgon, har redan kontaktat min vikarie! Ska bara ringa chefen imorgon och meddela att jag är hemma men har löst den dagen i alla fall. Barnmorskan får vara delaktig i beslutet hurvida jag jobbar resten av veckan. Händer det sig så att jag börjar blöda igen eller får ont igen så åker vi in till förlossningen direkt. Nu är vi ju i hemkommunen iaf!
 
Jag är konstigt nog inte så orolig. Var det först, men nu när det lugnat sig och morgondagen är i antågande så är det bara att ta det lugnt och vila, Peter är springpojke och kock och skämmer bort mig som bara den! Tänker ringa barnmorskan Ingela direkt när hon öppnar imorgon! Tillsdess ska jag bara försöka sprida lugna hormoner till Lucky, så hen inte blir stressad!
-------------------------------------------------------------
Uppdatering: Jag har ont i ryggen, men i övrigt är allt lugnt igen! Min barnmorska tyckte det var bra att jag ringde men var inte orolig alls, men bad mig ändå beskriva allt så detaljerat jag kunde. Hon sa att det faktiskt är ganska vanligt, och att det är om det inte slutar blöda som man ska oroa sig. Hon bad mig ta ledigt någon dag, mest för att OM jag börjar blöda igen så ska jag inte kunna ge mig själv skulden. Så tog ledigt från jobbet tills på onsdag, då följer min vikarie med mig och lär sig det nya uppdraget och hjälper mig med lyften, så kan kära vikarien hoppa in när min kropp inte orkar. Det känns som en stor lättnad att min chef och vikarien var med på noterna! Idag har jag varit och handlat och gett efter för alla mina cravings då jag i helgen insåg att jag gått ner ett kilo igen. Så efter en macka med inlagd strömming och ett stort glas mjölk tar jag en paus innan det blir kyckling/svamp sås till pasta. Ikväll blir det rostat bröd med nutella :) Mmm...
 
Igår kväll så sparkade Lucky så Peter kunde känna det! Sen hade Lucky fest hela kvällen tills jag somnade och inte kände efter längre! Idag är hen lugnare...än så länge :)
 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Usch!!! Hoppas verkligen att allt kommer gå bra. Tänker på er <3

2 Anne:

skriven

Skönt att din oro har lagt sig :)
Bra att du får hjälp på arbetet och lär upp vikarien.
Kramar mamma <3

Kommentera här: