Vänt sig?

Jag vill inte ropa hej förtidigt, men jag tror Lucky har vänt på sig och nu ligger med huvudet nedåt. Magen känns liksom...upp och ner. Innan gick den i sakta lutning uppåt nerifrån, nu tvärtom. Men visst, kanske bara är inbillning eller att magen äntligen "fungerar", även om jag förlorar lite blod. När ska man kontakta läkare tro? Trodde det var hemorojderna som blödde, men är ju så mycket.... Hur mycket blöder hemorojder? 
 
Jag hoppas ialla fall att Lucky har vänt på sig. Både jag och Peter får ju för oss saker som oftast slår in, och nu var vi båda säkra på att Lucky säkert ska envisas med att ligga i säte. Förr gjorde de alltid kejsarsnitt då, men det gör de oftast inte längre sa de på föräldrarstödet. (Så ja, något litet nytt var det nog) Och ja, Lucky kan ju vända sig igen, om hen nu vänt sig. Jaja, vi får se när sparkarna sätter fart, eller den 29/12 när jag ska till barnmorskan nästa gång (vilket är jättekonstigt, nu ska jag göra tätare besök, och då bokar hon in en månad bort...) då är jag ju i vecka 34 :) Det går fort nu! 
 
Vi har börjat med en lista med allt som ska hinnas med innan slutet på januari. Jag började på den och det blev en massa "få hem skötbordet" "sätta upp hyllan över skötbordet" "köpa blöjor, salva, våtservetter...." medan Peter tittade på mig och sa "vilken fin lista men jag tänkte mer på t.ex. besiktiga bilarna, sälja gamla SAABen och så" Vi har helt enkelt olika prioriteringar! ;)
 

Kommentarer:

1 Pappa:

skriven

Läkare kontaktar man när man är orolig för något, ring och fråga bara. Kramar Pappa

2 Mikaela:

skriven

Haha, tur ni kompletterar varandra! Hemorrojder kan blöda ganska mycket, men man brukar ju kunna urskilja vart blodet kommer ifrån. Vad har de sagt att du ska vara uppmärksam på? Konstigt att de inte har tätare kontroller när du blöder!?

Svar: Jag tror att det är hemorrojderna! Var min käre make som gjorde mig osäker, men det är mer oblandad saft än rödvin i toaletten. (haha, spännande att berätta för okända om detta)
Jessica Haraldsson

3 Mikaela:

skriven

Hahaha! Trodde aldrig jag skulle bli en människa som pratade moderkakor, flytningar och hemorrojder till höger och vänster!

4 Maria:

skriven

Härligt att läsa om hur du har det, även om allt kanske inte är så trevligt ;) Har du varit innne på pampers, libero, mm för att beställa hem gratis saker? När vi fick Nora fick vi hem massa bra väskor med gratisprylar, man kan gå till apoteket för att få olika krämer, salvor, blöjor mm. Gå in på google och sök på gratis barn gravid eller nåt sånt.. Kanonbra så slipper man köpa massa olika utan kan prova lite olika och helt gratis ;)

Svar: Vi är med i libero, tips på fler ställen? Ska gå med i Pampers med tänkte jag...
Jessica Haraldsson

5 systeryster:

skriven

Vad jag har hört av vänner som haft "sätesbebisar" så brukar de både undersöka bäckenet ang strl samt att du själv får bestämma. Men kanske är olika i olika landsting. Kram!

Svar: Jag kan ju bara utgå från vad de sa på vår förlossning, och det var att det numer var ovanligt att man snittade sätesbebisar. Kroppen är ju "mindre" än huvudet och är snarare vridningen ut och "kröken" som kan påverkas.
Jessica Haraldsson

6 Mia:

skriven

Gå in här och kolla http://www.minbebis.com/gravidpaket.html Jag blev medlem i pampers, libero (då det är väldigt vanligt att man byter märke under bäbisens uppväxt, olika knubbighet passar på olika, dock har vi även provat citygross eget märke, icas och coops eget och INGET är ens i närheten av kvalitet och "skönhet" som libero och pampers, tyvärr så dom är dubbelt så dyra).. gick med i go'boken och man kan enkelt gå ur eller avbeställa paket, sen babytobe via apoteksgruppen. Gå in och registrera, man får bra och olika saker från dom olika. =) Kram

Kommentera här: