I juletid

Oj vad länge sen jag uppdaterade bloggen! Det har varit mycket med jobb, förvärkar, oro och mathysteri.
För en vecka sedan, tisdag-onsdag, hade jag förvärkar. Jag trodde inte jag skulle veta att det var det när de kom, men det var helt uppenbart. Det var sammandragningar som gjorde ont, men inte ohanterbart, och ett bra tryck nedåt. Höll i med sådana kramper i ett dygn ungefär, sen släppte det.
På tisdagen var det föräldrarutbildning på tiden efter förlossningen, anknytning och relationen med en härlig, personlig och smått förvirrad barnmorska och sexolog. Det blev en hel del skratt och Peter träffade såklart ett föräldrarpar han kände. På torsdagen var det utbildning igen, men om smärtstillning och amning, och då det var på morgonen så kände Peter att han inte hann med det riktigt. Inget nytt precis på den utbildningen, kände mig påläst!
I fredags jobbade jag näst sista dagen, bara en kväll i mellandagarna med, sen är det over and out på jobbfronten för en stund. Ska bli skönt, då jag börjar oroa mig för allt och ingenting. Ska bli skönt att träffa BM i mellandagarna! Ska nog boka en tandläkartid med, då mitt försvinnande tandkött oroar igen. 100 000kr-frågan är ju om oron kommer sig av avsaknaden av anti-deppen eller av graviditeten. Går det till överdrift får jag väl kontakta en läkare också. Lika bra att köra allt nu månaden innan Lucky-plutt kommer!
 
Vi har fått hem skötbordet tillsist också. Nu längtar man ju nästan till efter jul när man kan börja boa kring det.
 
 

Kommentarer:

1 systeryster:

skriven

Försvinnande tandkött beror på att du borstar för hårt. Köp mjukare tandborste o borsta försiktigare. För det tandkött som "åkt upp" kommer aldrig växa ner igen.

Svar: No shit Sherlock! Jag vet! Tandläkaren berättade det för ett par år sen, men då och då kommer paniken för att det blir sämre trots att jag är superförsiktig
Jessica Haraldsson

2 Mia:

skriven

När man är gravid så försämras ju tänder/tandkött också.. Helt normalt att man får hål i tänder och andra besvär då du producerar allt till två.. I Spanien ingick det minsann tandläkarbesök när man var gravid för att kolla upp om man hade några problem.. =)

Kommentera här: