Föräldrastöd 1

Idag har vi varit på föräldrarstöd. Det var föreläsning i två timmar om förlossning. Totalt var vi 52 personer med 27 magar i varierande storlek. Vi var varken yngst eller äldst. Vad lärde vi oss då idag? Ingenting. Absolut ingenting var nytt för oss, men vi pratade om det sen att vi har ju förberett oss på det här i fem år och pratat med vänner som fött och kanske är vi därför mer pålästa än förväntat. 
 
Nästa vecka ska vi på de andra två föreläsningarna. Vår barnmorska sa att även om vi redan har koll på saker så kan det vara bra att gå för att kunna ställa frågor eller för att vänja psyket vid att det faktiskt är en bebis på gång, och vi tänker ju gå, även om idag inte gav något som sagt.
 
I natt var en pina. Sov hyfsat till tre, då vaknade jag som om den varit åtta och var redo att fånga dagen. Lucky körde sitt race i magen, och jag försökte somna om. Kl 4:30 gick jag och la mig igen efter att ha varit uppe och ätit och tittat på TV en stund. Somnade då och vaknade 6:15 utvilad. Det kände jag mig inte resten av dagen!
 
 

Kommentera här: