Nya rutiner

Då maken bytt jobb och numera jobbar helt andra tider än han gjort senaste 9 åren så är allt lite upp och ner här hemma. Den här veckan är han tex hemma på förmiddagen. Mycket märkligt, men trevligt såklart! Lika bra att stöka till rutinerna innan Lucky anländer med "obefintliga" rutiner.
 
Nu hör flera familjemedlemmar och vänner av sig, om inte dagligen så nästan, och frågar om det hänt nåt. Jag lovar höra av mig till er om jag fött! Först till våra föräldrar, sen syskon och bästa vänner, sen utåt efter ork. Sen bloggen. :) Vi kommer inte ligga på förlossning/BB och smsa/surfa/ringa hela tiden dock. Kanske hör Peter av sig till folk och sen får djungeltrumman gå, vi får se. Beror ju helt på hur det går, hur vi mår, hur uttråkade vi blir :p Så ser ni att jag varit online på FB eller liknande: nej, då har nog inte Lucky fötts. Svarar jag inte på meddelanden: då är jag med största sannolikhet bara trött på ständiga frågor och pallar inte svara! ;) Jag tror fortfarande Lucky kommer mellan 14-23 februari. Jag är inställd på detta. Kommer hen tidigare så är det mycket välkommet, men jag tror inte det. Känner INGENTING, alla förvärkar som jag tidigare haft är som bortblåsta och jag är nästan lite piggare och rörligare än jag varit innan. Lucky rör sig också mer än innan, vet inte om hen packar eller något ;) Den enda skillnaden är att jag blivit så varm helt plötsligt! Nästan het. Går omkring i så lite kläder som möjligt och sover utan täcke på natten, för jag håller på att förgås av värme.
 
Nähä, nu ska jag göra lite lunch strax, så maken kommer iväg mätt och i tid till jobbet!
 
Och ni, jag hör av mig, jag lovar! Kommer inte föda, vara hemma med barnet och sen efter en månad höra av mig om ankomsten! Jag KOMMER ringa nära o kära, om inte annat genom Peter. Såvida jag inte dör i barnsäng, då är det helt klart genom Peter ;)
 
 

Kommentarer:

1 systeryster:

skriven

Och du tror att detta kommer få mig att inte höra av mig varje dag? Då tror du fel. Om du inte tycker det är avskyvärt. Isf kan jag börja med varannan dag hehe.

2 Anne:

skriven

Jag försöker hålla mig borta från telefonen och tänker att du ringer när det har hänt :) Men om vi inte hör av varandra inom ett par dagar ringer jag nog ;)
Älskar er!

Kommentera här: