Halvvägs

Redan halvvägs! Har tagit så lång tid att komma hit och ändå känns det som att det smög upp bakom oss och överraskade oss att vi kommit halvvägs i graviditeten. Idag är jag 20+4! Det rör sig inte så mycket, sen plötsligt kan jag känna som att det är disko i magen. Peter vill att vi skaffar en doppler för hemmabruk, så vi kan lyssna på hjärtat. Jag ville ha en, hade bestämt mig för att köpa det efter vecka 20, sen sa barnmorskan att moderkakan låg i framvägg och då finns risken att det är svårt att höra, och att det skulle medföra att jag blir mer orolig. Vi får se vart vi landar. Är ju hans bebis med! :)
 
Annars har vi läst på lite om njurproblemet Lucky har och jag har läst på om gravidpenning, föräldrapenning osv. Jag jobbar ju tyngre nu och tre dagar i veckan. Måndag mår jag fint, tisdag har jag ont i bäckenet på kvällen och går lite konstigt, onsdag får jag ont under arbetet så jag vill lägga mig ner och gråta och väl hemma kan jag inte förflytta mig utan stöd. Barnmorskan tycker jag ska byta arbetsuppgifter, men jag har inga andra, kan inte erbjudas andra. Kan inte säga upp mig, då blir jag ju fattig som en kyrkråtta. Ska be chefen om ett utlåtande till försäkringskassan och söka gravidpenning, fick det till att om det blir godkänt skulle det börja gälla 11 december. Känns som en evighet. Så funderar på att flytta om i schemat så jag ev jobbar mån, tis, tors, Hjälper inte det så får jag flytta dagarna igen och jobba mån, ons, fre. Kanske skulle det bli lättare för höften... Hjälper inte det, ev jag får avslag på ansökan till gravidpenning så får jag väl sluta då. Det blir fattigt värre, men kan ju inte skada mig själv för pengar, finns så mycket viktigare här i världen, som hälsa, kärlek och Lucky :)
 
Nu är det en hund som vill ut i regnet så bara till att knalla ut!
 
 

Kommentarer:

1 Pappa:

skriven

Arbetsgivaren har ett stort ansvar om läkare kan visa på begränsad arbetsförmåga, sedan är det inte säkert att arbetsgivaren tar detta. Det är nog bättre att som du är inne på, försöka ändra schemat. Annars som jag sagt tidigare, så får vi starta en insamling till en blivande mor i Hornaryd! Kramar

2 Systeryster:

skriven

Insamling till blivande mor i Hornaryd lät kul! Pappa du kanske kan starta den nu när det är skördefest på ön? Är ju ändå en halvölänning i magen ;) Allting löser sig alltid. Förhoppningsvis hjäler det att byta dagar. Finns ju bälten också som man kan ha över höften när man har foglossning, kanske kan hjälpa dig när du jobbar? Har inte BM nån sjukgymnast du kan få tips o råd av? Kramar

Kommentera här: