Ultraljud nr4

För en gångs skull var vi i tid till ett ultraljud! När vi kommer in och träffar barnmorskan säger hon: "och idag ska vi titta på moderkakan som ligger lågt", eh va? Vi sa att det ju var bebisens bäcken vi skulle kolla, och hon skrollade på datorn och sa: "ja, det också!" Spännande att de velat hålla koll på moderkakan men inte sagt något! Den låg bra till i alla fall, och Lucky låg så nöjt, njurarna var nu normalstora med normal funktion, aldrig har jag älskat ordet normal så mycket :) Luckys vikt uppskattades till 1650gram, 250 gram mer än genomsnittet den här veckan, så det är en liten tjockis! Huvudet är uppåt, vilket jag ju redan känt, och rumpan neråt och fötterna i huvudhöjd. BM sa att det är tyngre att bära barnet så, än med huvudet ner, och med tanke på att det är 10 veckor kvar så är det ju skönt att Lucky troligen kommer vända sig om några veckor. Vaknar då och då på nätterna av att jag hamnat på rygg och har andnöd. Får kanske palla upp huvudänden så jag får sova mer. Hela ultraljudet avslutades med att barnmorskan försa sig om det är en han eller hon. Gjorde inte så mycket, jag reagerade inte på det, kollade så noga på bilden av Lucky och var helt betagen så jag lyssnade nog inte så noga, det var Peter som berättade för mig på vägen ut. :)
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Njuter!
Kramar

Kommentera här: