MVC möte två

Spända åkte vi i onsdags till mödravården igen för att träffa den barnmorska som ska följa vår graviditet. Så spända så vi glömde alla pappren vi skulle lämna in! Jag hade bra resultat på alla tester men hade gått upp 0,5 kilo på två veckor... Men samtidigt blir det 0,75 kilo sedan jag blev gravid och då är det inte så farligt :) (och så var jag kissnödig, bara det) :)
 
Sen träffade vi barnmorskan och därifrån gick allt utför! Hon påstod att vi inte alls var 10+4 då utan 8+6. Vi ifrågasatte detta då vi gjort ultraljud och överläkaren som är expert på detta satt graviditeten två veckor längre fram! "Nu är det jag som beräknar här på min snurra" (en sån i papper) "och den visar på 8+4!" Dessutom frågade hon bara ifrån det blå om frågor som INTE har något med graviditeten att göra, saker jag vill lämna bakom mig, som står i min journal och som fick mig att gråta hulkande i ca 20 minuter. Tack och lov att Peter var med och var ett stöd och hjälpte till att säga ifrån.
 
Sedan när jag lugnat mig frågade hon om KUB och vi sa att vi ville det och hon sa att man måste läsa på innan man bestämmer sig, vi sa att vi gjort detta och beslutat att ta KUB. Då säger männsikan att det inte finns några tider kvar! Inte förens barnet är förstort! De kan ju inte erbjuda något och sen inte genomföra det?! Hon erbjöd istället att vi skulle få lyssna på hjärtljuden en extra gång... jo, men det var ju en tröst! Suck... Hon meddelade också att hon skulle ringa dagen därpå och be oss om "de faktiska datumen" för IVFen då hon ansåg att inget stämde. Väl hemma visade sig det att det visst stämde! När hon ringde dagen därpå satt vi i segelbåten, hon berättade att det faktiskt blivit en ultraljudstid ledig "i lagom tid", men bara om man räknar efter hennes tidräkning (som är fel två veckor mot var alla andra sagt). Jag envisades med att jag visst var då 10+5, för att läkarna sagt det som undersökt mig, Lucky var 8 mm lång den 19 juni och då beräknades jag 6+4 dagar gången! Hon sa åter igen "Nu är det jag som beräknar!" och sen sa hon att vid ultraljudet fick vi allt se om hon eller jag hade rätt! Att hon bara vågar! Är inte bara jag, utan läkaren i Malmö, den andra barnmorskan i Växjö, deras egna hemsida samt att de vänner som blev gravida samtidigt som jag är beräknade lika långt! Är ju BARA hon som säger något annat! Jag avslutade samtalet genom att säga att vi vill byta barnmorska, hon sa att hon fixade det och vi ska istället få hamna i Rottne. Nu hoppas vi på en mer ödmjuk och inlyssnande barnmorska! Annars byter vi till privat, eller län, eller skiter i det...nä, mödravård vill jag ha, men någon lösning ska vi nog hitta! Så testtagning nästa vecka, ultraljud 7/8 och nästa MVCbesök är 24 oktober. Får väl se om det ändras när de ser att hon har fel och jag har rätt! Riktigt längtar tills det ögonblicket :)
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Hej älskade dotter <3
Sitter på båten hem o läser detta medan tårarna rinner. Vilken "ävla" häxa #&###
Underbart att du sa ifrån och önskade en annan barnmorska, hon du råkade på skulle inte få arbeta med människor!
Mycket kärlek från mig till dig!
Kramar mamma

2 Jennie Skarph:

skriven

Usch vilken barnmorska...är väl inget snack, ni vet ju precis när Lucky blev till. Bra att ni byter! Viktigt att ha en bra barnmorska, hade en helt underbar som jobbar både i Lessebo och Växjö, hör av dig om du vill ha hennes namn. Lycka till! Kram

3 Hanna:

skriven

Usch vilken idiot till människa. Hoppas verkligen ni får någon bättre nu. Skönt att allt ser bra ut :-) såååå glad för er skull. Puss puss

Kommentera här: