Första MVC besöket

I onsdags var vi på MVC för första gången. Vi var inte säkra på om vi var på rätt våning eller i rätt avdelning för det står special mödravård, men det var rätt! Vi fick information vi redan visste, svara på frågor som redan står i journalerna och lite ny information. Hon envisades med att vilja veta när min senaste mens varit. Vi förklarade gång på gång att man kan inte räkna efter det för jag tog injektioner under längre tid än vad det hade gått naturligt! Tillslut gav hon sig och gick på de datum vi gav henne från ultraljudet. Hon kom fram till samma datum som både vi och överläkaren i Malmö kommit fram till: 8 februari. Vi vet sa vi och hon såg leende på oss och frågade om vi hade en app som räknat ut det, nej sa vi, läkaren sa det! Suck... De måste ju liksom ha fler IVFpatienter?
 
Något jag störde mig på annars var att hon bara pratade till mig. I Malmö har de hela tiden inkluderat Peter och fått oss att känna oss som ett par istället för att bara jag ska bli gravid. Visst, det är jag som är gravid, men han är ju pappan! Åtminstone titta på honom ibland! Inför nästa möte står det att partnern gärna får följa med, Peter ser det som självklart att han ska med. Vi väntar barn tillsammans - ska ha barn tillsammans - 50% av Luckys gener är från honom. Självklart ska han följa med även på den här resan! 
 
Hon berättade att vi kommer att få någon mer extrakontroll än en spontan graviditet, då just IVFgraviditeter är känsligare. Att jobba som personlig assistent skulle inte vara något problem sålänge jag vilade efter eventuella lyft. Får ta upp det med familjen jag jobbar i! Annars gjorde jag allt rätt såhär långt och hade bara gått upp 0,3 kg sedan äggplocket. :)
 
 
 

Kommentera här: