Pyssel

Är ju färdig med Luckys lapptäcke och är nu sjukt sugen på att sy mer! Så idag beställdes det tyg till nya grejer att sy. Jag har ju en massa tyg, men inget tillräckligt mjukt/stort för mina planer, och dessutom vill man ju kanske inte ha stora rosa blommor, inte jag i alla fall! Tyckte det blev lite dyrt (men jag är ju snål) men så räknade jag på vad det kostat att köpa grejerna färdiga istället, och insåg att tygerna inte var så dyra :)
 
Vi har nu även börjat enas om flicknamn, vi närmar oss i alla fall! 
 
I övrigt var det en tuff dag igår med migrän och magknip och idag känner jag inte livmodern. Antingen var det aldrig livmodern jag kände bukta ut, eller så har det bara flyttat sig lite. Har börjat trappa ner min medicin vilket först idag gjort mig lite orolig, så har ju gått bra hittills! Bara att rida på vågorna och hoppas att det känns bättre snart igen! Och att inget hänt Lucky, utan att det bara är mina hjärnspöken som får lite utrymme innan hjärnämnena balanseras.
 
Idag har jag även fått veta att jag får en sittvagn av syster bonus! Så hemskt tacksam, även om det känns som länge kvar innan vi behöver en sittvagn. Så nu har vi sittvagn, spjälsäng, lapptäcke, en body och snart (när jag sytt) ett babynest och wrap till vagn. 
 
 

Kommentera här: