En trött tjej

Jag vågar knappt säga det, men jag tror vi börjar få bukt med näsa och mage nu. I alla fall är vi i en bra period just nu. Det märks på Alva att hon haft det jobbigt, för från att ha varit vaken mycket med mycket skrik ett par dagar så sover hon nu massor! Två nätter i rad har hon sovit 12 timmar. Hon ammar sovandes!! Hon sover igenom kvällsrutinen med blöjbyte, massage,tvätt och pyjamas till och med! Tur att hon är nöjd och pigg när hon väl är vaken, annars hade jag nog trott att hon var sjuk eller nåt. 
 
Idag kommer hennes morfar hit! Han har haft otur med förkylningar och då vi har nolltolerans här hemma mot förkylningstecken så har han inte fått komma än. Men idag äntligen ska de få träffas! 
 
I övrigt knallar föräldrarlivet på. Jag har börjat få mensvärk, vi får se om det är livmodern som bara luras eller om jag ska vara en av de ovanliga som får mens trots helamning. Suck... Bistert väder har det ju varit också, men vi har ändå vågat oss på två promenader per dag i veckan! Känner att kroppen orkar mer och mer och jag vet inte om det är våren, att magen är borta eller att det är övertröttheten men liksom (vad verkar som) många nyblivna mammor har jag plötsligt fått för mig att bygga och stärka min kropp. OBS! Inte gå ner i vikt eller annat dumt, speciellt inte då jag ammar, utan bygga muskler, kondition och hållning! Kanske känner man så efter en graviditet då man får känslan av att äntligen få tillbaka kontrollen över sin kropp?