Fröken bus

Hela tiden nya upptåg nu! Sätta i nappen själv, snurra runt så fort tillfälle ges och helst busa hela tiden. I natt har hon sovit uruselt. Vaknat hela tiden med gaser och magknip, misstänker köttfärrsåsen eller bananen. Ja, ni förstår, hon äter någon sked per måltid med oss nu. är det pasta tar hon gärna mer än rekomenderat. På BVC sa hon att det bara är att ge sålänge hon är nyfiken, och det är hon verkligen! Men nu i natt sa då hennes mage till och vi får kanske ha lite restriktioner... eller så var det bara en reaktion på att vi haft en massa folk på besök i flera dagar. Sov gjorde hon iaf inte och tillslut gick Peter upp och tog över, trots att han skulle upp tidigt. 
 
Hon vägrar verkligen somna nuförtiden. Innan kunde hon somna hur som mitt på dagen och bara protestera på kvällen men nu är varje trött stund en kamp. Man provar vagnen, bära, vagga, sjunga, amma, bara låta vara, distrahera, och till sist om inget annat funkar - bilen. Nyss var jag påväg ut till bilen. Tänkte "jag prövar amma igen innan" och då somnade hon med lite vaggning på det. Hon sover på sidan nu trots att man lägger henne på rygg, så vi har slängt ur allt i spjälsängen, bara madrass och tunn filt nu. Ja, och spjälskydd. Kanske därför hon sov oroligt?? Inget bekant babynest längre... hm...
 
Idag är det äntligen klarblå himmel. Behöver inte vara så varmt tycker jag, bara det är sol. Skulle vilja vara mer på Öland, men vi pratar om att lägga en vecka där, sista veckan i Juli. (Heads up mor och far!!)
 
Min käre make har även glatt mig med att ta med lillskrutt på utflykter så jag fått vara själv några timmar. Detta har gett mig massor med energi och ljus i livet igen. Jag älskar verkligen vår tös, men fan vad skönt det är att bara få vara Jessica också! Och bra för Peter och Alva att få tid tillsammans, det märks på dem, för Alva tyr sig mer till Peter nu. 
 
Tillsist vill jag tacka vänner och syster med familj som varit här i veckan. Ni har fyllt mig med minnen och roligheter, tack!
 
 
 

Kommentera här: