Mindre än 40 dagar kvar

Nytt år och 37 dagar kvar till BF. Allt är jobbigt just nu, som jag skrev i senaste inlägget. Men Lucky dansar samba i min mage och då kan man ju inte vara annat än förtjust! En förbättring är dock att förstoppningen är som bortblåst! (rolig information för er)
 
I torsdags fick jag värsta förvärkarna hittills, på kvällen. Var nästan så jag började ta tiden för de kom så regelbundet, men ville inte oroa Peter och försökte bara slappna av och njuta av pauserna. Hade det satt igång hade jag säkert märkt det ;) Barnmorskan sa ju att det kan vara så nu, eftersom livmodern intensifierar träningen av sina muskler. Den vet att det är nära nu och att det gäller att lägga på ett kol med övningarna.
 
I nyår fick vi en hel kasse kläder av Peters syster som hennes flickor haft, så plötsligt har vi massor med kläder till Luckys ankomst. Vi firade min födelsedag med dem med samma dag och jag fick mjukisbyxor att bo i på BB och som nybliven mamma, och en jättesöt mobil till spjälsängen med speldosa. Figurerna är bondgårdsdjur. Vi fick hintar om att det kommer en lekmatta längre fram, så det behövde vi inte köpa, och då mamma sagt att de har en sitter till Lucky så har vi plötsligt allt! Färdigt: bara packa väskan och invänta värkar, haha! Nä, vi ska fylla frysen med lättlagad mat också, och piggelin som jag kan smaska i mig när det börjat men vi inte åkt in än. Älskar det när jag har mensvärk, så tänkte att jag kanske vill ha det under latensfasen också! Vi rustar för krig, en lång förlossning och en lång återhämtning. En vän som var här igår frågade om vi rustade för apokalypsen... haha, ja, ungefär :) Det är ju en hobby vi har: planera och överdriva :)
 
Just nu bakar jag och tvättar babykläder mellan stl 50-74. Kommer nog vara ungefär vad jag orkar med idag, imorgon kommer mamma med man och morföräldrarna och firar min födelsedag i förskott. Jag orkar inte ha stort kalas, får bli lite utspritt, då får jag ju många födelsedagar ;)
 
 

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Åh vad vi längtar efter Lucky =) lite avis på alla dina förberedelser haha.. Men mycket bra att ha allt klart, och mjukisbyxor är det bästa :P

Kommentera här: