Och BF kom...

Klockan är 2:30 och jag kan inte sova. Hade inte ont eller var kissnödig när jag vaknade vilket är ovanligt, men efter en stund blev jag hungrig och gick upp. Lucky har vaknat också och gnor på inne i magen. Skojade med Peter när vi gick och la oss att jag försökte lägga den klotrunda magen i spjälsängen.
 
Nu känner vi verkligen att det bara kan sätta igång någon gång! Allt är iordninggjort, väskorna packade och ompackade, säkerhetsstolen är i bilen, med baksätesspegel och allt. 
 
Vad har jag då i BBväskan?
Till mig: 
tandborste och tandkräm
hårborste och hårsnodd
mjukisbyxor, stort linne, lös klänning
mysiga strumpor, stora trosor, amningsBH och inneskor.
Amningsinlägg och bröstvårtssalva
Jättebindor till hemresan
Lösgodis och söt festis som jag älskar när jag är sjuk/har värk
Kameran
Laddare till mobilerna
 
Till Lucky:
Filt (som vi tvättat och sovit med)
Snuttis (som jag sytt och sovit med)
två pyjamaser och två omlottbodys
ett par byxor och en varmare tröja
Overall och vantar
Mössa (som är turkos och absolut inte matchar de röda kläderna men men)
Tossor och strumpor
 
Till Peter: Har han packat själv men vet att han har lite kläder, två böcker, någon tidning och kexchoklad. Han har även gjort iordning lite portionerad mat som bara är att slänga ner i en förberedd kylväska för att ta med.
 
Här hemma har vi förberett värkarbetet med en hel låda piggelin i frysen, TENSapparaten står beredd, panpizzor är redo för att ge snabb energi till mig och Peter, ett par askar alvedon (barnmorskan sa att det är vad de kommer upprepa varje gång jag ringer innan jag får åka in "ta två alvedon och vila"), katten är på semester och övriga djur finns det en plan för. Vi har även förberett allt för hemkomsten med att allt är på sina platser, dregel/spylappar finns utspridda i huset, färdiga portioner mat är lagade och uppdelade i frysen tillsammans med extra bröd osv till frukostar, duschen är fixad så man kan skölja ev bristningar på toaletten, bindor i olika storlek är redo... hm...vi är redo helt klart!
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Jo allt är klart men Lucky tycker det är varmt o skönt i magen :)
Tiden kommer...
Kramar mamma

2 Pappa:

skriven

Skrattar lite när jag läser, trodde nog att ni skulle vara förberedda på dagen. Kan tänka mig att tiden krrryyyper fram till födseln, men hoppas ni kan känna som i ölreklamen, "värd att vänta på". Kan varalite knepigt att fokusera på annat förstår jag, när en luckyklump på närmare 4 kilo knackar på och vill ut. Hoppas att ni känner att vi är med er. Kramar

3 systeryster:

skriven

Heja heja kämpa kämpa :) snaaart så ;)

4 Mikaela:

skriven

Åh vad mysigt! Lite samma här, trots att vi har elva dagar kvar till BF... Vi ska montera babyskyddet i bilen och fylla frysen med lite mat och fikabröd, sen är vi också redo! :) Stort lycka till!

Kommentera här: