Första inköpet

Igår tog jag mod till mig och gick in på babyavdelningen i klädaffärer! Fanns ju nästan bara vitt, svart och beige i de nyfödda-storlekarna, jag som tänkte färg... Blev tillslut en fin pyjamas, eller som jag tänkte: långbent body, med harar och rävar och rådjur på, och en tillhörande "jacka" som jag tycker är mer en tröja, i velour. Allt självklart i ekologisk bomull. När Peter kommer hem visar jag stolt upp setet och hans första kommentar är: eh, vitt är väl inte så praktiskt? Efter en diskussion om att bebisar inte tenderar springa/krypa/leka speciellt mycket och att spyorna ju är vita, samt att vi inte kommer ha något syskon som kommer ärva så var vi överens som att det var kanonbra ;)

I övrigt gör min höft mer och mer ont. Imorgon tänker jag ringa barnmorskan och tala med henne om det samt fråga om sjukgymnast. Har lånat en kudde av mamma som är min bästa vän på natten, då den håller benen och bäckenet i en bra ställning! Jag kommer även ha vilodag imorgon från arbetet. Leveranserna är ändå försenade...hm, nu kom jag på att det kanske är bättre att vara ledig idag och jobba imorgon...men en av butikerna har fått sin leverans och vill att jag kommer tisdagar... och så gick jag upp vid 5... nä, jag jobbar idag och vilar imorgon och hoppas att leveransen kommit till den butik för dagen jag har i åtanke. Har den inte kommit får jag väl lämna och säga att jag kommer på torsdag...eller fredag...ska ändå dit i annat ärende idag... Så gör jag! :)

Kommentera här: