Energi och sparkar

Min älskade man säger att jag är mycket piggare nu, de dagar jag är ledig. Det är verkligen så, fast ändå inte. Några gånger om dagen blir jag jättesömnig, men sen har jag en energiboost igen och hinner med jättemycket, eller framförallt: har lust till en massa! Igår var vilodag och jag fick en massa gjort här hemma...tills elen gick. Då fick trädgården sig en törn också. Jag går visseligen och lägger mig redan vid 21 numera, men så är jag ju uppe 5:10 också, och gör lite administrativt innan jobbet. Igår väckte Ziva mig inte andra gången förens 7:45, så skönt! 
 
Idag kommer min underbara lillasyster köpa lite grejer vi köpt begagnat i Stockholmsområdet. Bra att hon flyttade dit så vi kan utöka vårt sökområde efter bra prylar till rimliga priser! Vi ska till samma ställe på lördag och då får jag gotta ner mig i dem! :) 
 
Vagn tror vi oss också ha hittat, vi ska se nämre på den på tisdag, men av bilder och info så verkar det MYCKET lovande! Haha, jag som var så bestämd att vänta tills i januari, men nu hittade vi ju en så bra så då kanske vi tar den! Jag känner att min lust till att göra saker hemma säkert har med graviditeten och boandet att göra! Så nu har Peter bytt från att leta bil och vagn till att börja läsa på om bilbarnstolar. Jag är så tacksam att han hittat "sitt område" i den här graviditeten också! Vid frukost, middag och sovdags så pratar jag om sparkar och rörelse och Peter om bilbarnstolar, atrapper för vagn, försäkringsbolag och visar hur olika stolar är olika säkra. Vi kommer hyra bilbarnstol av vårt hemförsäkringsbolag. De är begagnade, men testas och kemtvättas mellan varje "hyresgäst" och då byts den ut två gånger när barnet växer. Vi räknade på det och vi kommer tjäna på det istället för att köpa tre stolar! Man kan ju hyra på sjukhuset med, men Peter kom fram till att försäkringsbolagets stol är byggd för fästena i vår bil. Då liksom "klickar" man i och ur stolen! Så check på den också! Vi får hämta ut första i januari.
 
Då var det badbalja, blöjor, salvor, tvättlappar och lite kläder kvar... haha!
 
Nu har Lucky börjat sparka hårdare och hårdare. Nu börjar det göra ont ibland. Igår tror jag inte Lucky sov mer än mikrostunder på hela dagen! Hen kanske upptäckte sina fötter ;) När Peter lägger örat mot magen kan han höra hjärtat slå på Lucky, så där var plötsligt dopplern onödig :p Men då får iofs också jag höra, men jag kommer ju ändå besöka BM varannan vecka november och framåt! Peter kommer nog följa med någon mer gång, men är ju klurigt när han jobbar så långt bort. I november drar föräldrarutbildningarna igång också, (ja, de pågår ju hela tiden, men då är det dags för oss att delta), men de är ju eftermiddag/kväll har jag sett, så det löser sig nog med Peters jobb. Han har fortfarande inte berättat på jobbet, men nu måste han snart enligt lag göra det. Jag tycker han ska göra det nästa gång han har fika. Köpa tårta eller något och säga att han ska bli pappa. Men han är ju inte lika excentrisk som jag om sådant.
 
Moderskapsbeviset, nu är man gravid även i samhällets ögon

Kommentera här: