Väntan

Att fösöka bli gravid är fylld av väntan, att försöka bli gravid via IVF är väldigt mycket väntan. Väntan i kö, väntan på mens, väntan på att börja nedreglering, väntan på hormoner, väntan på ultraljud, väntan på äggblåsor, väntan i telefonkö, väntan på äggplock, väntan på att få veta hur många som befruktades/överlevde, telefonkö igen, väntan på återföring och sen det värsta av allt...väntan på blodprov, och väntan på resultat. För oss har det även en gång hunnit bli väntan på första ultraljudet och väntan på svar. 
 
Nu är första väntan dock över! Min mens har äntligen behagat dyka upp! Utan endovärk, vilket känns märkligt. Har bara hänt en gång förut, i december 2013. Man undrar ju varför, men samtidigt, varför klaga? Jag slipper vara sängliggande i smärtor! Så idag ringer jag till Malmö och sen börjar väntan på brevet hurvida jag ska börja med nässpray och nedreglering om 20 dagar. Eller om det är fullt och vi får vänta ännu en månad... eller i mitt fall 6-7 veckor.
 
 
 
Uppdaterad 28/3 12:19
 RMC ringde nyss och gav klart besked! Bara att köra på och boka ultraljud! Dock har våra infektionsresultat gått ut så vi måste göra nya prover, dvs skicka en varsin liter blod igen! Jag som älskar nålar! Speciellt när de byter rör fem sex gånger! Men vad gör man imte!

Kommentera här: