Väntan på tidigt ultraljud

Idag 10/6 är jag på dag 5+5, dvs 5 veckor och 5 dagar sedan två veckor innan befruktningen. Vanligtvis räknar man ju från senaste mens, men vid ivf som vår går man 14 dagar innan äggplocket. Jag mår illa dagligen, men det har gått från diffust illamående hela tiden till intensivt illamående halvtimmen innan mat. Bysten är som svällande bomber, och kissar jag inte ofta så får jag mensvärk efter toabesök. Vi gissar att det är pga att livmodern växer, emdometriosen och att blåsan sakta fylls och trycker på livmodern, sen töms den fort och livmodern tar plats igen och då värker härdarna. Kan det inte vara så? :) I förrgår både klippte jag gräs och cyklade till sjön, på natten fick jag jätteont och blev livrädd för att jag orsakat missfall. Men igår gjorde jag inget förutom jobbet och det gjorde ont ändå på kvällen, men då var jag inte orolig alls. Bara Lucky som tar plats hoppas jag! Jag har mer eller mindre bestämt att jag ska ha den här babyn, Peter försöker få mig att hålla mig mer likgiltig fram till ultraljudet, Vi är båda rädda att vi kommer dit och det är tomt, som första gången. Mest är vi nog oroliga för hur vi skulle ta det. Men varför oroa sig innan dess? Vi får ta det då! Nu är jag gravid! Idag ska jag städa, sy och njuta av vädret! Och njuta av det som händer med min kropp! Det här är oavsett utgång sista graviditeten jag någonsin får uppleva, det vet vi med säkerhet!  Fortsätt håll tummarna för oss!!! <3
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Njut av tiden och låt Lucky få känna din glädje <3
Många kramar!

2 Jennie Skarph:

skriven

Håller tummarna!

Kommentera här: