Testdagen

Igår efter en sömnlös natt gick jag upp fem minuter innan Peter skulle vakna och kissade på stickan. Jag ska väl redan nu erkänna att vi fusktestade en vecka innan, Peter som inte kunde hålla sig, men vågade inte lita på resultatet! I alla fall: jag höll för resultatrutan med handen, kröp ner bredvid Peter och sa att vi skulle se det samtidigt! Vi båda fokuserade och jag flyttade handen: Positivt
 
Vi båda tittade på varandra, kom fram till att vi mer blev oroliga än lyckliga och att vi kanske vågar glädjas mer när ultraljudet är gjort, om vi kommer dit! Låter kanske konstigt, men det här är ju vår tredje graviditet och vi har fortfarande inte kommit förbi vecka 12. Så vi fortsätter hålla andan! Försöker glädjas och prata om Lucky, men oron finns där! Varje värk, varje litet lyft och varje toabesök är tanken där: har jag förlorat barnet nu? 
 
 
 

Kommentarer:

1 Han med ljus hatt!:

skriven

Gött! Nu får vi hoppas och be för att allt ska lyckas.

2 Caroline :

skriven

Grattis! fick du positivt även när du tjuvtesta? några grav.symtom? jag har inte vågat testa, bara femdagar kvar.

håller tummarna för er!

Svar: Tack! Under ruvning Dag för Dag så står mina symtom! Och ja, det var positivt då med men mycket svagare! Håller tummarna för er! Har du symtom? Du får höra av sig hur det gick :)
Jessica Haraldsson

3 Jennie Skarph:

skriven

Härligt, hoppas Lucky stannar och växer och växer... Kramar till er båda

4 Anonym:

skriven

Grattis! Försök att njuta! Om allt går normalt, så ska ni ju faktiskt bli föräldrar.
Kramar Pappa

5 Caroline :

skriven

jag lovade att höra av mig hur det gick för oss. Vi fick ett minus. så bara att börja om :-(
vad skoj att allt fortfarande är bra!

Svar: Vad tråkigt! Hoppas verkligen det blir er tur nästa gång! Kram
Jessica Haraldsson

Kommentera här: