Nedräkning

Det blir inte så mycket bloggande nu för det händer inte så mycket mer än att vi försöker försiktigt bli mer och mer glada och hoppas och räknar dagar mellan mödravårdsbesök och räknar veckor i graviditeten! Nu är vi på semester. Plötsligt är det inte jobbigt att se gravida längre: jag är en av dem nu! Eller de med barn: snart ÄR vi där! Det är så svårt att fatta! Det har varit en sån ouppnåelig dröm så länge, och nu lever vi den! Nu sitter min man, min älskling, och sträckläser boken "vänta barn" som vi fick på mvc. Han är så påläst och verkligen insatt och det glädjer mig! Det är verkligen inte bara jag som väntar barn utan vi båda, precis lika mycket! 
 
Igår lyssnade vi på Andreas Dregens sommarprat i p1 på pod, och min man kände igen sig mycket i IVF delen. Tack syster för tipset! 
 
Om en vecka är det mvc-besök igen och vi ska bli inskrivna för då är vi halvvägs in i vecka 11! Det går fort och sakta på en gång :)
 
Häromdagen pratade vi som vanligt om Lucky och jag sa att jag tänker mig att hen simmar omkring där inne till låtar som "what a wonderful world" och slår kullerbyttor. Jag vet ju att hen inte gör det, men tanken var kul att ha i huvudet. Känns ju harmoniskt! :)
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Tror som du att Lucky snurrar i takt till musik, hen känner säkert av all kärlek som strömmar in <3
Massor av kärlek till er!
Kramar mamma

2 Caroline :

skriven

lycka!

jag är där du varit, men det är kul att läsa om dig, eftersom ni genomgått vad vi genomgår.

Kommentera här: