Boa, boa och boar

Nu är då skötbordet komplett. Hepp! Fastskruvat i väggen och fyllt med kläder, handdukar, sovpåse, amningskudde, skötunderlägg och filtar, hyllan på plats ovanför skötbordet innehållandes blöjor, babyolja, salva, tvättlappar, handdukar, några ombyten stl 56, och två nappar (just in case). Vi har inhandlat ännu ett plastat lakan (då endast ett kändes väl optimistiskt) och en sänghimmel till spjälsängen som skydd för katten. Nu längtar vi tills spjälsängen är på plats med så vi kan piffa det sista. I jul fick vi en helt underbart lammskinn (tvättbart) av pappa, jag fick amningskudde och prenumeration på Vi Föräldrar av Peter, en helmysig filt och en namnbok av syster, och kläder av kusin Matilda och svägerskan Ulrika. Jag har fått indikationer på att en overall är på gång och kvar på önskelistan är bara ett babygym, en babysitter och kanske en såndär söt badhanduk med huva. Känner mig själv så väl att jag nog inte kommer köpa en om inte Peter är med och får idén, det funkar ju med vanlig handduk liksom :)
 
Jag funderade i julas på bröstpump, men när jag läste på om amning i mellandagarna så kom jag fram till att prova att handmjölka först. Funkar inte det investerar vi väl i en pump, vore ju mysigt om Peter lite längre fram kan flaskmata någon gång emellan, när amningen väl funkar. Nu har Peter börjat läsa pappa-boken jag köpte på second hand i början av graviditeten. Plötsligt kommer det samtal om turordningar, vilostunder för mig och hur viktiga de är enligt boken, samt hur Peter ser sin roll efter förlossningen. Helt underbart tycker jag! Nu vågar vi nog tro att det kan gå vägen, båda två!
 
 

Kommentarer:

1 Anne:

skriven

Du har ju en babysitter i garaget här....
Kramar

Svar: Glömmer ju titta på den hela tiden!
Jessica Haraldsson

Kommentera här: