Nya kvällsaktiviteter

Plötsligt har vi börjat bryta våra rutiner och ägna oss åt nya aktiviteter på kvällen än TVn, nämligen leta bärsele. Det är nämligen så att vi såg en utomlands engång som vi tyckte var fantastisk och beslutade oss för att en sådan skulle vi ha! Dock visade det sig att den inte var vanlig i Sverige, nästan obefintlig till och med, och vi som tänkte köpa begagnat... Så nu hoppas vi på något av två saker: 1 att modellen ska bli superpoppis och bli storsäljare innan året är slut, eller 2 att den ska dyka upp på någon av alla andrahands sidor. Vi har hittat tre som påminner om den vi är ute efter, som säljs begagnade, men lite tidigt att köpa nu! Så vi håller koll, dyker exakt rätt upp köper vi den, annars hoppas vi att det finns liknande som nu, även i vår!
 
Vi diskuterar även flicknamn flitigt eftersom ingen av oss är helsäkra på något och vi är absolut inte överens. Häromkvällen sa Peter: "Nää, det får helt enkelt bli en pojke! Det här med flicknamn funkar ju inte!!" Jag föreslog att vi döper en ev dotter till pojknamnet, men då försökte Peter böja det till feniminum och det blev inget bra! Så det få bli en son :p
 
Jag kände av foglossning i helgen, men nu har det börjat bli bättre! Kräkningarna kom men har avtagit igen. Så nu längtar jag bara till 16 september :) Gjorde klart lapptäcket jag gjort till Lucky, och la det i en låda som jag skrev "bebissaker" på och plötsligt blev det ännu lite mer verkligt! Vi ska ha barn! Om allt går bra... och klart det gör det, försöker jag intala mig!
 
 

Kommentarer:

1 Pappa:

skriven

Gillar ditt pedagogiska mästerverk!

Kramar

Kommentera här: